سیم جیم

سلام امیدوارم حال همه خوب باشه

یکی از دوستان تو یکی از کامنت ها سوال کرده بود که چطور میتونیم یه پوشه رو قفل کنیم و کسی نتونه به محتیواتش دسترسی داشته باشه

همونطور که میدونید راهکار ها و نرم افزارهای زیادی برای این امر خیر وجود داره.

ولی ما چون عادت کردیم کارهامون رو خودمون انجام بدیم در این پست باهم دیگه یه نرم افزار قفل پوشه یا همون فولدر لاک ایجاد میکنیم.

زیاد پیچیده نیست با یکم دقت میتونید خیلی راحت انجامش بدین

من زیاد رو زیبایی برنامه کار نمیکنم ولی شما میتونید قالب شیک و قشنگی درست کنید.

یادتون باشه این پروژه یکی از پروژه های سنگینی هست که هنوزم تو ویروس نویسی و بد افزارها از ترفندش استفاده میشه

من اینجا فقط یکی از کلاس آی دی ها رو معرفی میکنم و نمیتونم واضح تر از این توضیح بدم

خودتون لایه های آموزش رو از هم تفکیک کنید.

خوب بریم سر اصل مطلب :

طراحی قالب و ظاهر کار :

بعد از استارت ویژوآل استودیو و ایجاد یک پروژه به زبان سی شارپ

ما سه تا فورم یا صفحه لازم داریم

یکی که صفحه اصلی میشه - اسمش رو همون Form1 میزاریم باشه

دومی صفحه ای که رمز پوشه رو از ما باید بگیره تا قفلش کنه - اسمش رو میزاریم password

سومی صفحه ای که رمز پوشه رو از ما بگیر تا قفل پوشه رو باز کنه - اسمش رو میزاریم checkpassword

******************

اسم ها رو سعی کنید با این آموزش هماهنگ کنید تا هنگام کد زدن دچار مشکل نشید.

من اسم پروژه ام رو هم FLock32 گذاشتم!

******************

صفحه اول من یدونه تکست باکس ، یدونه دکمه ، یدونه پیکچر باکس یدونه چک باکس و یه folderBrowserDialog میخواد (آخری فارسیش سخت بود کپی کردم براتون D: )

اسم هاشون رو دستکاری نمیکنم ولی میتونیم تکستِ چک باکس رو بزاریم "قفل"

چیدمان و سایز و ... هم با خودتون

******************

صفحه دوم یا همون صفحه پسوورد

دوتا تکست باکس و یه دکمه میخواد

شما میتونید چند تا لیبل و عکس مکس هم اضافه کنید به قالبتون

******************

صفحه سوم یا همون صفحه ای که رمز رو چک میکنه

یدونه تکست باکس و دوتا دکمه میخواد که تکست دکمه ها یکی ثبت و دیگری بیخیال ... یا هرچی

******************

دوتا عکس هم میخواییم

یکی شکل قفل بسته شده و دیگری شکل قفل باز شده که اسم هاشون به ترتیب

lock.JPG

unlock.JPG

این عکس ها رو هم تو پوشه Debug کنار برنامه مون باید قرار بدیم

(این برای زیبایی کار هست شما میتونید ترفند های قشنگ تری هم استفاده کنید من میخوام کاربری کنم آموزش رو نه مخرب)

******************

خوب این قالب کار و اشیایی که لازم داریم

حالا برمیگردیم صفحه اول و دوبار روی صفحه میزنیم تا بریم سراغ کد نویسی.

بزار یه تحلیل از چیزی که تو ذهنم هست داشته باشیم.

میخوام یه نرم افزاری طراحی کنم که به کمک ویندوز روی پوشه من قفل بزاره ...

عملیاتی که تو ذهنم رژه میزنن : ست پسوورد - چک پسوورد - مسیر - وضعیت

باید رمزم تو یه دیتابیس کوچیکی ذخیره بشه ...

می تونه هر دیتابیسی باشه از تکست باکس و اسم پوشه گرفته تا دیتابیس های قول

من از xml استفاده میکنم

خوب اول کتابخونه هارو فراخونی میکنم

باید رمز ثبت و دریافت بشه یعنی input , output پس io رو هم میخوام

using System.Xml;
using System.IO;

یک متغییر برای وضعیت قفل پوشه ام میخوام و یک متغییر برای مسیر کلیدم یا همون xml

public string status = ".{2559a1f2-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}";
private string _pathkey;






نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی